Firma ROHM zaprezentowała cztery nowe tranzystory IGBT klasy motoryzacyjnej o napięciu 1200V, które są idealnym wyborem m.in. dla inwerterów stosowanych w sprężarkach elektronicznych oraz dla obwodów przełączających stosowanych w grzejnikach o dodatnim współczynnikiem temperaturowym (PTC). Nowa seria RGS reprezentuje dużą gamę tranzystorów IGBT firmy ROHM zgodnych z normą AEC-Q101 w wersjach o znamionowym napięciu 1200V i 650V. Seria ta zapewnia wiodącą w klasie niską stratę przewodzenia, która przyczynia się do zmniejszenia rozmiaru i poprawy sprawności aplikacji.
Zwiększenie liczby pojazdów elektrycznych zwiększa również zapotrzebowanie na sprężarki elektryczne często sterowanymi przez IGBT. Pojazdy z silnikiem spalinowym wykorzystywały ciepło rozpraszane przez same silniki jako źródło do ogrzewania kabiny. Jednak zapotrzebowanie na systemy wykorzystujące obieg ciepłej wody z podgrzewaczem PTC jako źródłem ciepła wzrasta. IGBT działające z niską częstotliwością są powszechnie stosowane w falownikach i przełącznikach do tych zastosowań. Zwłaszcza w pojazdach elektrycznych zużycie energii przez sprężarkę i grzejnik wpływa na zasięg jazdy, dlatego pożądane jest osiągnięcie jeszcze lepszej sprawności energetycznej.
Kolejnym trendem na rynku pojazdów elektrycznych jest zwiększenie pojemności akumulatora w celu poprawy zasięgu jazdy. Szczególnie w Europie akumulatory o wyższym napięciu (800V) wymagają urządzeń zasilających charakteryzujących się niskimi stratami i wyższymi napięciami wytrzymywanymi, co zwiększa zapotrzebowanie na tranzystory IGBT o napięciu znamionowym 650V i 1200V.
W odpowiedzi na nowe zapotrzebowanie rynku, firma ROHM dodała cztery nowe urządzenia IGBT o napięciu 1200V i rozszerzyła tym samym swoją ofertę IGBT o tranzystory zgodne z normą motoryzacyjna AEC-Q101. Te wiodące w klasie układy IGBT o niskiej utracie przewodzenia, pozwalają na tworzenie kompaktowych i wysoce wydajnych konstrukcji. Urządzenia o napięciu znamionowym 1200V charakteryzujące się odpornością na 10 μsec (Tj = 25ºC) zwarcie zapewniają również niezawodność w zastosowaniach motoryzacyjnych.
Model | Specyfikacja | Wbudowana dioda | Obudowa | Kwalifikacja AEC-Q101 | ||
---|---|---|---|---|---|---|
VCES [V] | IC @100ºC [A] | VCE(sat) typ. [V] | ||||
RGS50TSX2DHR NOWOŚĆ | 1200 | 25 | 1.70 | Tak | TO-247N | Tak |
RGS50TSX2HR NOWOŚĆ | ||||||
RGS80TSX2DHR NOWOŚĆ | 40 | Tak | ||||
RGS80TSX2HR NOWOŚĆ | ||||||
RGS30TSX2DHR◊ | 15 | Tak | ||||
RGS30TSX2HR◊ | ||||||
RGS60TS65DHR | 650 | 30 | 1.65 | Tak | ||
RGS60TS65HR NOWOŚĆ | ||||||
RGS80TS65DHR | 40 | Tak | ||||
RGS80TS65HR NOWOŚĆ | ||||||
RGS00TS65DHR | 50 | Tak | ||||
RGS00TS65HR NOWOŚĆ | ||||||
RGS00TS65EHR | Tak |