W siódmej części omówienia rozwiązań analogowych oraz interfejsu, prezentujemy najnowsze rozwiązania kontrolerów interfejsów CAN oraz LIN jakie w swojej ofercie posiada firma Microchip.
CAN> Dedykowana strona produktów CAN firmy Microchip Nowości Firma Microchip przedstawiła nowe układy reprezentujące drugą generację wysokiej szybkości (high-speed) transceiverów CAN o oznaczeniu MCP2561 oraz MCP2562. Nowe układy skierowane są na rynek motoryzacyjny, a co za tym idzie spełniają najsurowsze normy:
Typowo, każdy węzeł w systemie CAN zawiera układ przekształcający sygnał cyfrowy generowany przez odbiornik CAN na sygnał nadający się do transmisji po magistrali (wyjście różnicowe). Jednocześnie zapewniona jest również separacja - bufor - dla kontrolera CAN przed impulsami wysokiego napięcia generowanymi od strony magistrali CAN ze źródeł zewnętrznych. W przypadku układu MCP2562 posiadającego pin VIO zasilanie może być zarówno od strony kontrolera CAN jak i mikrokontrolera napięciem od 1.8V do 5.0V. Natomiast układ MCP2561 posiada pin SPLIT służący do stabilizacji w systemach jednostronnych. Układy zamknięto w 8-pinowych obudowach PDIP, SOIC oraz 3x3mm DFN przystosowanych do pracy w szerokim zakresie temperatury od -40 do +125stC w wersji (E)xtended, lub +150stC w wersji (H)igh. Więcej informacji mogą Państwo uzyskać z załączonej karty katalogowej układów | LIN> Dedykowana strona produktów LIN firmy Microchip Nowości Firma Microchip Technology Inc rozszerzyła ofertę układów układów LIN wraz ze zgodnymi ze standardem LIN 2,1 i SAE J2602-2 niskiego poboru mocy transceiverem MCP2003A, układami SBC MCP2021A, MCP2022A , MCP2025 i MCP2050 oraz układem SiP (System in Package) PIC16F1829LIN. Urządzenia te posiadają wysokie możliwości integracyjne, takie jak m.in. regulator napięcia, okienkowy zegar watchdog, wyjście monitora baterii i mikrokontroler. Ponadto dysponują wysoką odpornością, w tym wysoką kompatybilnością elektromagnetyczna (EMC) i odpornością na wyładowania elektrostatyczne (ESD) poziomu wyższego niż 15 kV na magistrali LIN oraz szpilek napięcia akumulatora, dzięki czemu nowe układy z łatwością osiągają, lub przekraczają wymagania producentów motoryzacyjnych takich jak m.in. "Wymagań sprzętowych dla intefejsów LIN, CAN i FlexRay w aplikacjach motoryzacyjnych” w wersji 1.3. Regulator napięcia, który jest zintegrowany w niektórych w/w urządzeniach jest specjalnie zaprojektowany do pracy w środowisku motoryzacyjnym. Wysoka odporność umożliwia niezawodną komunikację w trudnych warunkach, a wysoki poziom integracji obniża koszty i złożoność, oszczędzając przestrzeń w aplikacji. Nowy układ SiP PIC16F1829LIN zawiera 8-bitowy mikrokontroler, regulator napięcia i transceiver LIN, wraz z urządzeniami peryferyjnymi, takimi jak 10-bitowy przetwornik analogowo-cyfrowy ADC, komparatory i zegary w 20-pinowej obudowie SSOP. Zoptymalizowany USART umożliwia łatwe podłączenie do PHY transceiverów LIN oraz układów SBC. Zastosowana technologia niskiego poboru mocy XLP firmy Microchip umożliwia obniżenie natężenia prądu w trybie uśpienia , które może wynosić nawet 9 nA, dzięki czemu układ PIC16F1829LIN nadaje się idealnie dla zastosowań zasilanych bateryjnie, umożliwiając zmniejszenie poziomu rozładowania akumulatorów samochodowych. |
Informacje o wszystkich produktach omówionych w niniejszej publikacji mogą Państwo znaleźć w aktualnej interaktywnej prezentacji pod adresem: www.microchip.com/Treelink.