Dodano: wtorek, 26 sierpień 2014r. Producent: Microchip Komentarzy: (dodaj komentarz)

OS81118AF firmy Microchip z obsługą koncentrycznej warstwy fizycznej dla sieci MOST150

Firma Microchip Technology Inc, wiodący producent m.in. mikrokontrolerów, układów mixed signal, analogowych oraz rozwiązań pamięci Flash, ogłosiła że grupa robocza MOST® Cooperation opublikowała specyfikację koncentrycznej warstwy fizycznej dla technologii MOST150. Nowa specyfikacja branżowego standardu MOST umożliwia firmie Microchip wsparcie łączności antenowej dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz pokładowych sieci informacyjno-rozrywkowych, dzięki inteligentnemu kontrolerowi interfejsu OS81118AF (INIC) wyposażonemu w zintegrowany koncentryczny transceiver. Nowa koncentryczna warstwa fizyczna standardu MOST150 nadaje się idealnie do obsługi inteligentnych anten telematycznych oraz transmisji danych AM/FM, DAB, SDARS, DVB-T, 3G/LTE, GPS i Wi-Fi®, które w coraz większym stopniu muszą się łączyć z motoryzacyjnej klasy sieciami pokładowymi wymagającymi wysokiej przepustowości dla transmisji audio, wideo oraz komunikacji IP. Dodatkowo, możliwość wykorzystania sprawdzonego i taniego okablowania koncentrycznego dla jednoczesnego dostarczenia mocy i sygnałów komunikacyjnych dla systemów pokładowych upraszcza wysiłek projektowania, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z opublikowania specyfikacji technologii koncentrycznej dla standardu MOST150 przez grupę MOST Cooperation", powiedział Dan Termer, wiceprezes wydziału Automotive Information Systems w firmie Microchip. "Jesteśmy wdzięczni naszym klientom oraz grupie MOST Cooperation za współpracę i udział w wysiłku, aby ta specyfikacja ujrzała światło dzienne. Dzięki zastosowaniu koncentrycznej warstwy fizycznej w standardzie MOST150, jesteśmy w stanie zaoferować solidne rozwiązanie, które umożliwia efektywną kosztowo implementację modułów inteligentnych anten wewnątrz pojazdów."

Układ kontrolera OS81118AF firmy Microchip umożliwia projektantom tworzenie pokładowych aplikacji z obsługą łączności komórkowej i Wi-Fi® wykorzystując kabel koncentryczny dla połączenia z wydajną magistralą sieci MOST150. To proste rozwiązanie odzwierciedla dzisiejsze potrzeby rynku dla bezprzewodowo połączonych urządzeń w przemyśle motoryzacyjnym, takich jak dostęp do internetu, poczty e-mail, sieci społecznościowych czy usług lokalizacji opartych na systemie GPS. Technologia MOST150 została po raz pierwszy zastosowana w modelach samochodów w 2012 roku, a pierwsze pojazdy wykorzystujące technologię MOST150 Technology Coaxial Physical Layer planowane są na 2017 rok. Do tej pory ponad 150 milionów urządzeń MOST zostało zainstalowanych w ponad 180 modelach samochodów od 2001 roku. Wdrożenie obsługi warstwy koncentrycznej wpłynie pozytywnie na dalszy rozwój wykorzystania technologii MOST w pojazdach.

Więcej informacji o nowym układzie OS81118AF firmy Microchip mogą Państwo uzyskać z dokumentacji technicznej zamieszczonej na stronie producenta.

Komentarze do artykułu

Pozostałe aktualności:

Układy SerDes oraz PMIC firmy ROHM dla obsługi modułów kamer w motoryzacyjnych systemach ADAS

Układy SerDes oraz PMIC firmy ROHM dla obsługi modułów kamer w motoryzacyjnych...

Firma ROHM opracowała układy SerDes IC (seria BU18xMxx-C) i PMIC (BD86852MUF-C) idealne do samochodowych modułów kamer satelitarnych dla...

Pakiet narzędzi High Level Synthesis (HLS) umożliwia opracowywanie algorytmów opartych na C++ przy użyciu platformy PolarFire® FPGA firmy Microchip

Pakiet narzędzi High Level Synthesis (HLS) umożliwia opracowywanie algorytmów...

Firma Microchip Technology Inc. dodała „design workflow” o nazwie SmartHLS, do rodziny PolarFire FPGA, która znacznie zwiększa wydajność...

Capacitive Touch Week: seria webinarów poświęcona rozwiązaniom dotyku pojemnościowego firmy Microchip

Capacitive Touch Week: seria webinarów poświęcona rozwiązaniom dotyku...

Gamma jako autoryzowany dystrybutor firmy Microchip Technology Inc. w Polsce ma przyjemność zaprosić Państwa na serię webinarów...