Microchip Technology Inc, wiodący dostawca m.in. mikrokontrolerów, układów mixed signal, analogowych oraz rozwiązań pamięci Flash-IP, dołączył do Linux Foundation oraz Automotive Grade Linux będącym projektem open source stworzonym dla rozwoju wspólnego - opartego na na systemie Linux - zestawu oprogramowania dla aplikacji motoryzacyjnych. Dodatkowo, Microchip umożliwił projektantom systemów na stosowanie systemu Linux ze swoim portfolio motoryzacyjnych kontrolerów interfejsu sieciowego MOST®.
Technologia sieciowa MOST służy do przesyłania różnego rodzaju danych na osobnych kanałach przy niskiej latencji i wysokiej wydajności aż do 150 Mbps. Kontrolery interfejsu sieciowego MOST firmy Microchip udostępniają osobne interfejsy sprzętowe dla różnych typów danych. Oprócz prostego strumieniowania danych audio i wideo za pośrednictwem dedykowanych interfejsów sprzętowych, nowy sterownik Linux umożliwia łatwy i zharmonizowany dostęp do wszystkich typów danych. Oprócz komunikacji opartej na protokole IP na standardowym stosie sieciowym systemu Linux, wszystkie typy danych sieci MOST są dostępne poprzez regularne węzły urządzeń w Linux Virtual File System (VFS) - wirtualnym systemie plików systemu Linux. Dodatkowo, wysokiej jakości i wielokanałowe synchroniczne dane audio mogą być bezproblemowo dostarczane przez podsystem Advanced Linux Sound System Architecture (ALSA).
"Szybka i niezawodna infrastruktura sieciowa jest nam niezbędna do realizacji obietnicy podłączonego samochodu", powiedział Dan Cauchy, dyrektor generalny działu motoryzacyjnego, Linux Foundation. „Integracja w architekturze otwartej, wspólnej platformy motoryzacyjnej przyczyni się do wielu korzyści dla światowego rynku motoryzacyjnego. Jesteśmy podekscytowani z wiedzy jaką firma Microchip dostarczy dla projektu AGL oraz tym jak samochód i wszystkie jego składniki mogą razem płynnie działać."
Przewiduje się, że do 2020 roku system operacyjny Linux będzie napędzać szacunkową ilość 130 milionów pokładowych systemów informacyjnych w pojazdach (IVI), z łącznym udziałem w rynku 41,3 procent, przy 53.7 milionach urządzeń. Przyjęcie systemu Linux rośnie, ponieważ zapewnia projektantom aplikacji motoryzacyjnych bezpłatną platformę open-source, która pozwala im zmaksymalizować ponowne wykorzystanie istniejącej pracy, podczas podejmowania kolejnych stopniowych ulepszeń. Dodatkowo, motoryzacyjnej klasy system Linux (AGL) został zbudowany na bazie, sprawdzonego i stabilnego stosu Linux, który jest już używany w urządzeniach mobilnych i wbudowanych. Połączenie technologii MOST i Linux dostarczy rozwiązania dla rosnącej złożoności aplikacji pokładowych urządzeń (IVI) oraz zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy (ADAS), oraz przyspieszy rozwój poprzez zastosowanie oprogramowania open-source i przemysłowo sprawdzonej technologii sieciowej MOST.
"Firma Microchip jest podekscytowana z przyłączenia się do projektu AGL, dzieląc się długotrwałym i dogłębnym doświadczeniem w dziedzinie technologii MOST", powiedział Dan Termer, wiceprezes w wydziale Automotive Information Systems firmy Microchip. "Nasz nowy sterownik technologii MOST dla systemu Linux pozwala programistom wykorzystać sprawdzony, motoryzacyjny standard sieciowy MOST w środowisku Linux, które jeszcze bardziej przyspieszy innowacje w dziedzinie urządzeń wsparcia kierowcy ADAS oraz pokładowych systemów informacyjnych IVI."
Więcej informacji o standardzie MOST mogą Państwo uzyskać na dedykowanej stronie firmy Microchip.