Tradycyjnie celem weryfikacji jest wykrycie błędów w kodzie HDL. Możemy podzielić ten proces na trzy odrębne etapy:
Wspólnie z firmą Mentor Graphics zapraszamy Państwa na Webinarium pt. Injecting Automation into Verification - Assertions, które odbędzie się on-line w dniu 19 września o godzinie 14 czasu polskiego.
Zainteresowanych zapraszamy do rejestracji na stronie producenta http://go.mentor.com/361fh
W pierwszej prezentacji z serii widzieliśmy że możemy użyć Code Coverage w celu maksymalizacji pokrycia wymuszenia, a tym samym Coverage wypełnia zadania punktu (1). Pozostają punkty (2) I (3), do których mogą być wykorzystane właśnie asercje. Asercje zarówno znacznie ułatwiają obserwowanie jak I pozwalają na szybką propagację błędu.
Zatem asercje mogą kontrolować pożądane jak i niepożądane funkcjonowanie projektu. Stanowią pewnego rodzaju pułapki, które jeśli zostaną wstawione w kodzie lub wektorach testowych, symulator spowoduje że te nieprawidłowości zostaną ujawnione użytkownikowi. Symulator zapewnia także wysoce zaawansowane, ale łatwe w użyciu, środowisko do śledzenia asercji w testowanym kodzie.
Występują trzy rodzaje asercji:
To co zobaczymy podczas prezentacji to jest to co mogą dostarczyć asercje, włącznie z predefiniowanymi i przetestowanymi bibliotekami OVL, w celu dalszej automatyzacji procesu weryfikacji. Zostanie zaprezentowany również przykład, w którym Assertion Manager stworzy prekonfigurowane asercje oraz jak śledzić wyniki działania asercji jeśli wystąpi błąd. Jako że monitorowanie asercji jest wykonywane w pełni automatycznie przez symulator zaobserwujemy również dalszą redukcję obciążenia pracy inżyniera podczas weryfikacji projektu
Podsumowanie
Wykorzystanie asercji w procesie projektowaniu HDL oraz weryfikacji jest istotnym elementem poprawy jakości finalnej produktów. Dla tych projektantów, inżynierów weryfikacji oraz menadżerów, którzy chcieliby bardziej zapoznać się z tą tematyką udział w prezentacji jest wysoce wskazany.