Firma Microchip Technology Inc głosiła rozszerzenie swojej oferty układów LIN wraz ze zgodnymi ze standardem LIN 2,1 i SAE J2602-2 niskiego poboru mocy transceiverem MCP2003A, układami SBC MCP2021A, MCP2022A , MCP2025 i MCP2050 oraz układem SiP (System in Package) PIC16F1829LIN.
Urządzenia te posiadają wysokie możliwości integracyjne, takie jak m.in. regulator napięcia, okienkowy zegar watchdog, wyjście monitora baterii i mikrokontroler. Ponadto dysponują wysoką odpornością, w tym wysoką kompatybilnością elektromagnetyczna (EMC) i odpornością na wyładowania elektrostatyczne (ESD) poziomu wyższego niż 15 kV na magistrali LIN oraz szpilek napięcia akumulatora, dzięki czemu nowe układy z łatwością osiągają, lub przekraczają wymagania producentów motoryzacyjnych takich jak m.in. "Wymagań sprzętowych dla intefejsów LIN, CAN i FlexRay w aplikacjach motoryzacyjnych” w wersji 1.3.
Regulator napięcia, który jest zintegrowany w niektórych w/w urządzeniach jest specjalnie zaprojektowany do pracy w środowisku motoryzacyjnym. Wysoka odporność umożliwia niezawodną komunikację w trudnych warunkach, a wysoki poziom integracji obniża koszty i złożoność, oszczędzając przestrzeń w aplikacji.
Nowy układ SiP PIC16F1829LIN zawiera 8-bitowy mikrokontroler, regulator napięcia i transceiver LIN, wraz z urządzeniami peryferyjnymi, takimi jak 10-bitowy przetwornik analogowo-cyfrowy ADC, komparatory i zegary w 20-pinowej obudowie SSOP. Zoptymalizowany USART umożliwia łatwe podłączenie do PHY transceiverów LIN oraz układów SBC. Zastosowana technologia niskiego poboru mocy XLP firmy Microchip umożliwia obniżenie natężenia prądu w trybie uśpienia , które może wynosić nawet 9 nA, dzięki czemu układ PIC16F1829LIN nadaje się idealnie dla zastosowań zasilanych bateryjnie, umożliwiając zmniejszenie poziomu rozładowania akumulatorów samochodowych.
"Microchip rozszerza swoją ofertę układów dla szybko rosnącego rynku aplikacji na interfejs LIN, który został szeroko przyjęty przez producentów samochodów we wszystkich regionach ze względu na niski koszt i złożoność", powiedział Bryan J. Liddiard, wiceprezes ds. marketingu wydziału układów analogowych i interfejsów w firmie Microchip. "Oferujemy urządzenia, narzędzia, oprogramowanie i wiedzę, które pomagają naszym klientom spełnić wymagania aplikacji motoryzacyjnych."