Firma ROHM opracowała serię układów BD7xxL2EFJ-C będących regulatorami LDO wysokiego napięcia (50V) dla zastosowań motoryzacyjnych posiadających najniższą w branży wartość prądu ciemnego 6µA – co jest 80% różnicą w stosunku do konwencjonalnych regulatorów LDO - wykorzystujące opatentowaną konstrukcję obwodu, znacząco zmniejszającą zużycie energii.
Prąd ciemny to prąd wydatkowany gdy samochód jest na biegu jałowym (np. jest zatrzymany). Liczba mikrokontrolerów stosowanych w systemach samochodowych wzrosła drastycznie z powodu zwiększonego popytu na wyrafinowane funkcjonalności, co prowadzi do nieuniknionego wzrostu poboru prądu. W szczególności prądy pobierane, gdy silnik jest włączony, ale nie działa stają się coraz bardziej problematyczne, tak jak utrzymanie energii dla pilota zdalnego sterowania (centralny zamek) i systemów bezpieczeństwa, pamięci systemu audio, ECU oraz zegara. Pobór energii w związku z zapewnieniem prądu czuwania zwiększa drenaż baterii, zmniejszając czas pracy baterii. Podobnie, zaparkowanie pojazdu na dłuższy czas bez uruchamiania na przykład podczas transportu przez morzu wpłynie na przedwczesne wyczerpanie baterii. Generalnie, w celu zmniejszenia bieżącej konsumpcji wewnętrznej impedancja wewnętrznych obwodów musi być zwiększona. Jednak wysoka impedancja powoduje, że obwód staje się podatniejszy na zakłócenia, utrudnia to i spowalnia miniaturyzację podczas uruchamiania układu, co prowadzi do dodatkowych problemów.
W odpowiedzi na te wyzwania, firma Rohm opracowała kompaktowy, wysokiej niezawodności, układ LDO z niską wartością prądu ciemnego zaprojektowany dla przemysłu motoryzacyjnego wykorzystujący zdobyte wieloletnie doświadczenie w motoryzacyjnych technologiach LDO poparte opatentowanym zakłócenio-odpornym projektem obwodów. Efektem jest 80% niższy prąd ciemny w porównaniu z dotychczasowymi konwencjonalnymi regulatorami LDO, zmniejszając tym samym obciążenie baterii i ochronę przed przedwczesnym jej wyczerpaniem ze względu na długi okres spoczynku. Pobór mocy podczas normalnych operacji został również zmniejszony, w celu zapewnienia ogólnej oszczędności energii.