Komisja Europejska w dniu 8 września 2011r. przyjęła pierwszy ze środków mających na celu zapewnienie do 2015 r. zdolności telefonicznego powiadamiania służb ratunkowych przez samochody w razie poważnego wypadku drogowego.
Komisja chce, aby od 2015 r. system ratunkowy eCall był instalowany we wszystkich nowych modelach samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. W razie wystąpienia poważnego wypadku system eCall automatycznie wybiera jednolity europejski numer alarmowy 112 oraz przekazuje służbom ratunkowym informację o lokalizacji pojazdu. W zaleceniu Komisji, przyjętym w dniu 8 września, wzywa się państwa członkowskie do dopilnowania, aby operatorzy telefonii komórkowej dokonali modernizacji swojej infrastruktury w celu umożliwienia sprawnego przekazywania połączeń eCall do służb ratunkowych.
System eCall uruchamia się w sposób automatyczny, niezwłocznie po zarejestrowaniu poważnego zderzenia przez czujniki zamontowane w pojeździe. Po jego włączeniu system wybiera europejski numer alarmowy 112, nawiązuje połączenie telefoniczne z odpowiednim centrum powiadamiania ratunkowego oraz przekazuje służbom ratunkowym informacje dotyczące wypadku, w tym momentu zdarzenia, dokładnej lokalizacji rozbitego pojazdu, a także kierunku podróży (co ma szczególne znaczenie na autostradach oraz w tunelach). Połączenie eCall może być również aktywowane ręcznie poprzez naciśnięcie przycisku w samochodzie, na przykład przez świadka poważnego wypadku.
Połączenie systemu GPS i GSM oraz konieczność zbierania danych z czujników rozmieszczonych w samochodzie wymaga niezależnego i wydajnego źródła zasilania, które jest w stanie pracować niezawodnie w trudnym środowisku motoryzacyjnym w szerokim zakresie temperatur. Akumulator musi być solidny oraz mieć możliwość ładowania, aby wytrzymać wypadek samochodowy, a moc powinna być dostępna bez przerwy.
Mikrobaterie Ni-MH V500HT z rodziny powerful85 firmy VARTA są specjalnie zaprojektowane dla wysokiej wartości prądu rozładowania oraz rozszerzonych temperatur pracy. Oferują niezawodne źródło zasilania dla modułów GPS i GSM instalowanych w pojazdach. Zalecane konfiguracje to 4/V500HT, 5/V500HT lub 6/V500HT w zależności od temperatury i zapotrzebowania na moc.
Zalety baterii V500HT