Microchip Technology Inc. ogłosiła zakończenie przejęcia firmy VSI Co. Ltd. z siedzibą w Seulu w Korei, pioniera w branży dostarczającego szybkie, asymetryczne kamery, technologie i produkty łączności czujników i wyświetlaczy oparte na otwartym standardzie Automotive SerDes Alliance (ASA) dotyczącym sieci pokładowych (IVN).
Według Yole Group oczekuje się, że wielkość rynku samochodowych modułów radarów, kamer i LiDAR wzrośnie ponad dwukrotnie w latach 2022–2028, osiągając przychody wynoszące 27 miliardów dolarów. Ten przewidywany wzrost jest napędzany coraz częstszym stosowaniem zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), monitorowania w kabinie, funkcji bezpieczeństwa i wygody (np. 360-stopniowy widok przestrzenny, lusterka elektryczne) oraz wieloekranowych cyfrowych kokpitów dla przyszłych generacji pojazdów definiowanych programowo (SDV). Aplikacje te będą wymagały asymetrycznych łączy do surowych danych i wideo oraz większej przepustowości, co sprawi, że obecne, zastrzeżone rozwiązania oparte na serializatorze/deserializatorze (SerDes) nie będą już odpowiednie, zarówno pod względem komercyjnym, jak i technicznym. W odpowiedzi na te zmiany w 2019 r. utworzono stowarzyszenie Automotive SerDes Alliance (ASA), które opublikowało pierwsze specyfikacje ASA Motion Link (ASA-ML) w otwartym standardzie.
„To przejęcie wprowadza kompetentny zespół VSI, jego pozycję rynkową oraz technologie i produkty ASA Motion Link do ekspansywnego portfolio sieci samochodowych Microchip, aby lepiej służyć megatrendowi ADAS, na którym się koncentrujemy”, powiedział Mitch Obolsky, starszy wiceprezes ds. produktów motoryzacyjnych firmy Microchip, sieci, i jednostki biznesowe zajmujące się centrami danych. „Ponieważ branża koncentruje się wokół trzech głównych filarów IVN – Ethernet, PCIe® i ASA Motion Link, łączność z kamerami i wyświetlaczami jest jednym z najszybciej rozwijających się i największych rynków IVN. Dzięki VSI firma Microchip może teraz oferować produkty obejmujące wszystkie trzy filary, a także zapewniać naszym klientom rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa motoryzacyjnego, mikrokontrolerów, sterowania silnikami, dotyku i zarządzania energią, aby umożliwić ich architekturom pojazdów definiowanym programowo nowej generacji."
Dziś ASA liczy ponad 145 członków, w tym Microchip, członka promotora. Sojusz, obejmujący 11 producentów samochodów, w tym BMW, GM, Ford, Stellantis i Hyundai-Kia Motors Corporation, obejmuje także ekosystem obejmujący dostawców Tier 1, dostawców półprzewodników i kamer obrazu oraz domy testujące i zapewniające zgodność. Oprócz tego, że jest otwartym standardem, ASA-ML zapewnia bezpieczeństwo warstwy łącza i skalowalność w celu obsługi szybkości linii od 2 Gb/s do 16 Gb/s. Co więcej, nadchodząca aktualizacja specyfikacji umożliwi ASA-ML obsługę architektur opartych na sieci Ethernet.
„Microchip Technology to uznany i zaufany lider rynku sieci samochodowych, znany z jakości motoryzacyjnej i solidnego łańcucha dostaw, a nasz zespół jest podekscytowany możliwością dołączenia do nich, aby zająć się rosnącym rynkiem ADAS i łączności z cyfrowym kokpitem” – powiedział Steve Kang, dyrektor generalny VSI Ltd. „VSI jest liderem w rozwoju produktów ASA-ML i jako pierwsza wprowadziła je na rynek. Nasze zgodne ze standardami chipsety są oceniane przez producentów samochodów na całym świecie. Niedawno współpracowaliśmy z BMW w ramach weryfikacji koncepcji, aby zaprezentować ASA-ML i naszą gotowość produktu. To przejęcie łączy dwie organizacje, których wspólnym zaangażowaniem jest rozwój technologii poprzez innowacje. Z niecierpliwością czekamy na pomyślne wdrażanie naszych rozwiązań w pojazdach produkcyjnych w nadchodzących latach.”
W marcu 2024 r. BMW Group ogłosiła na Kongresie Automotive Ethernet w Monachium, że na nadchodzące rozpoczęcie produkcji przejdzie na stosowanie standardowego ASA-ML. BMW zawsze przodowało w innowacjach w zakresie sieci pokładowych i mocno wierzyło w wykorzystanie standardowych technologii w architekturach swoich pojazdów, a teraz także w architekturze wideo.