Firma Skyworks Solutions, Inc. zaprezentowała rodzinę motoryzacyjnych koprocesorów cyfrowego radia Si469xx dla przyszłych pokładowych systemów informacyjno-rozrywkowych (IVI). Dzięki połączeniu integracji, elastyczności i niskich kosztów rodzina koprocesorów Si469xx jest zoptymalizowana do współpracy z hybrydowymi tunerami radiowymi SDR (SDR) firmy Skyworks, co pozwala uzyskać ekonomiczny cyfrowy odbiornik radiowy. Nowa rodzina produktów Si469xx może demodulować i dekodować do czterech cyfrowych kanałów radiowych obsługujących radio HD, DAB/DAB+, DRM (dla AM i FM) oraz CDR, zapewniając wysoką wydajność i niezrównaną skalowalność.
Rodzina produktów Si469xx obsługuje zaawansowane funkcje, takie jak łączenie maksymalnego współczynnika (MRC) i płynne łączenie radia cyfrowego, radia analogowego i treści protokołu internetowego. Dzięki zintegrowanemu, programowalnemu przez klienta mikrokontrolerowi (MCU), Si469xx może znacznie obniżyć koszty zestawień materiałowych (BOM), eliminując potrzebę stosowania zewnętrznego MCU i jego komponentów pomocniczych. Z kolei projektowanie oprogramowania zostało uproszczone dzięki kilku ulepszeniom, w tym Menedżerowi Demod/Tuner, który odciąża twórców systemów od konieczności programowania niskopoziomowych funkcji sterowania radiowego.
Jak podaje Inside Radio1, według stanu na czerwiec 2022 r. ponad 59% wszystkich nowych pojazdów dostarczonych w USA wyposażonych jest w fabrycznie montowany odbiornik radia HD. Natomiast WorldDAB2, międzynarodowe stowarzyszenie promujące globalne przyjęcie standardu cyfrowej transmisji radiowej, zauważa, że w 2022 r. 96% nowych samochodów sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej było wyposażonych w DAB+.
Radia w samochodach były tradycyjnie instalowane w jednostce głównej (HU) lub w systemie kokpitu umieszczonym na desce rozdzielczej. Jednak coraz częściej tunery radiowe są realizowane w oddzielnym module, często jako moduł zdalnego tunera (RTM). RTM oferuje korzyści, w tym zmniejszoną wagę kabla oraz możliwość zaprojektowania i zakwalifikowania radia do użytku w różnych modelach samochodów, co oddziela go od ewolucji systemu HU/kokpitu. Zmniejszenie ciężaru kabla wynika z zastąpienia okablowania koncentrycznego RF prowadzącego do HU znacznie lżejszą skrętką, zwykle realizowaną przy użyciu technologii ADI A2B™, która jest zoptymalizowana pod kątem cyfrowych zastosowań audio w samochodach, lub sieci Ethernet.
Wykorzystując oddzielne układy scalone tunera i koprocesora, Skyworks oferuje optymalną równowagę między partycjonowaniem a integracją, co pomaga stawić czoła wyzwaniom termicznym związanym z aplikacjami RTM. Zapewnia to również solidną skalowalność i konfigurowalność w celu obsługi wielu regionów i punktów wydajności. Projektanci systemów mogą stworzyć projekt pojedynczej płytki, który można wypełnić różnymi pinami/pakietami i urządzeniami zgodnymi z oprogramowaniem API.
Gamma Sp.z o.o. jest autoryzowanym dystrybutorem rozwiązań firmy Skyworks Inc. w Polsce. Zachęcamy do kontaktu z naszym działem handlowym.