Firma Skyworks Solutions, Inc. zaprezentowała rodzinę motoryzacyjnych koprocesorów cyfrowego radia Si469xx dla przyszłych pokładowych systemów informacyjno-rozrywkowych (IVI). Dzięki połączeniu integracji, elastyczności i niskich kosztów rodzina koprocesorów Si469xx jest zoptymalizowana do współpracy z hybrydowymi tunerami radiowymi SDR (SDR) firmy Skyworks, co pozwala uzyskać ekonomiczny cyfrowy odbiornik radiowy. Nowa rodzina produktów Si469xx może demodulować i dekodować do czterech cyfrowych kanałów radiowych obsługujących radio HD, DAB/DAB+, DRM (dla AM i FM) oraz CDR, zapewniając wysoką wydajność i niezrównaną skalowalność.
Rodzina produktów Si469xx obsługuje zaawansowane funkcje, takie jak łączenie maksymalnego współczynnika (MRC) i płynne łączenie radia cyfrowego, radia analogowego i treści protokołu internetowego. Dzięki zintegrowanemu, programowalnemu przez klienta mikrokontrolerowi (MCU), Si469xx może znacznie obniżyć koszty zestawień materiałowych (BOM), eliminując potrzebę stosowania zewnętrznego MCU i jego komponentów pomocniczych. Z kolei projektowanie oprogramowania zostało uproszczone dzięki kilku ulepszeniom, w tym Menedżerowi Demod/Tuner, który odciąża twórców systemów od konieczności programowania niskopoziomowych funkcji sterowania radiowego.
Jak podaje Inside Radio1, według stanu na czerwiec 2022 r. ponad 59% wszystkich nowych pojazdów dostarczonych w USA wyposażonych jest w fabrycznie montowany odbiornik radia HD. Natomiast WorldDAB2, międzynarodowe stowarzyszenie promujące globalne przyjęcie standardu cyfrowej transmisji radiowej, zauważa, że w 2022 r. 96% nowych samochodów sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej było wyposażonych w DAB+.
Radia w samochodach były tradycyjnie instalowane w jednostce głównej (HU) lub w systemie kokpitu umieszczonym na desce rozdzielczej. Jednak coraz częściej tunery radiowe są realizowane w oddzielnym module, często jako moduł zdalnego tunera (RTM). RTM oferuje korzyści, w tym zmniejszoną wagę kabla oraz możliwość zaprojektowania i zakwalifikowania radia do użytku w różnych modelach samochodów, co oddziela go od ewolucji systemu HU/kokpitu. Zmniejszenie ciężaru kabla wynika z zastąpienia okablowania koncentrycznego RF prowadzącego do HU znacznie lżejszą skrętką, zwykle realizowaną przy użyciu technologii ADI A2B™, która jest zoptymalizowana pod kątem cyfrowych zastosowań audio w samochodach, lub sieci Ethernet.
Wykorzystując oddzielne układy scalone tunera i koprocesora, Skyworks oferuje optymalną równowagę między partycjonowaniem a integracją, co pomaga stawić czoła wyzwaniom termicznym związanym z aplikacjami RTM. Zapewnia to również solidną skalowalność i konfigurowalność w celu obsługi wielu regionów i punktów wydajności. Projektanci systemów mogą stworzyć projekt pojedynczej płytki, który można wypełnić różnymi pinami/pakietami i urządzeniami zgodnymi z oprogramowaniem API.
Gamma Sp.z o.o. jest autoryzowanym dystrybutorem rozwiązań firmy Skyworks Inc. w Polsce. Zachęcamy do kontaktu z naszym działem handlowym.
W ofercie przekaźników HVDC firmy Hongfa znajdują się zaawansowane modele przeznaczone do zastosowań w pojazdach...
Firma Arch Electronics zaprezentowała najnowszy 20W ultra kompaktowy moduł zasilania ARCF20 do montażu na płytce...
Firma Microchip Technology ogłosiła wprowadzenie rodziny tranzystorów MOSFET mocy wzmocnionych na promieniowanie...
Firma Coto Technology zaprezentowała czujnik magnetyczny RedRock® RR133-1E83-511 oparty na technologii TMR...
ISS-15K5 firmy Avalue Technology Inc. to15,6-calowy samoobsługowy kiosk zaprojektowany, aby zrewolucjonizować...
Ultraszybkie diody Qspeed serii H firmy Power Integrations są teraz dostępne z wartościami znamionowymi 650V do 30A.