Po niedawnym ogłoszeniu przez 136 krajów na całym świecie, aby do 2050 r. osiągnąć zerową emisję netto, infrastruktura inteligentnego transportu i jego przekształcenie mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia takiej globalnej wizji. Opierając się na wieloletnim doświadczeniu w automatyce przemysłowej i skumulowanej sile w technologiach informacyjnych oraz komunikacyjnych, Avalue Technology nie tylko odpowiada na wezwanie do zerowej emisji netto, ale także stale buduje inteligentne platformy transportowe dla cyfrowej transformacji, aby osiągnąć zerową emisję netto. Będąc na dobrej drodze do zbudowania zrównoważonego miasta z inteligentną siecią transportową, firma Avalue zaprezentowała osadziny system VMS-EHLR dla transportu kolejowego z modułem zasilającym EPM-1721. Zaprojektowane specjalnie dla systemów transportu publicznego, w tym lekkiej kolei, metra i szybkiego transportu zbiorowego, wykorzystują nowoczesną sieć 5G, aby zapewnić bezpieczne, płynne i wysoce wydajne rozwiązanie o niskim zużyciu energii i bezproblemowej współdzielonej mobilności dla ekologicznego transportu miejskiego.
Rozproszony system sterowania dla aplikacji kolejowych VMS-EHLR, oparty na wysokowydajnym procesorze Intel® Elkhart Lake AtomTM x6425E, jest międzysystemową/interfejsową bramą koordynującą i monitorującą. VMS-EHLR pobiera dane z różnych nadajników i urządzeń za pośrednictwem różnych protokołów, wykorzystując monitorowanie chmury, IoT oraz sztuczną inteligencję AI. System który jest szybszy i dokładniejszy niż ludzka ocena, podnosi zintegrowane usługi systemu kolejowego i jego poziom bezpieczeństwa. Obsługując komunikację bezprzewodową 4G/LTE/5G, jest w stanie przesyłać ogromne ilości danych z dużą prędkością i niskim opóźnieniem. W sytuacji awaryjnej jego niskie opóźnienie umożliwia szybką reakcję poprzez monitorowanie systemu sterowania pociągiem w czasie rzeczywistym. System daje nie tylko publiczny dostęp do informacji związanych z pociągami w dowolnym momencie, centrum kontroli pociągu może również synchronicznie monitorować stan pociągu.
System zarządzania energią Avalue VMS-EHLR skutecznie zarządza mocą i wykorzystaniem energii. Zaprojektowany specjalnie dla aplikacji taboru kolejowego, zasilacz EPM-1721 zapewnia wszechstronne zarządzanie zasilaniem dla systemu VMS-EHLR. Ma zastosowanie do wszystkich trybów zasilania w różnych środowiskach transportowych, w tym do włączania/wyłączania zapłonu, wyboru trybu zasilania, wyboru ustawień 12 V/24 V oraz timera opóźnienia włączenia/wyłączenia zasilania. Do wyboru są dwa tryby zasilania, tj. start automatyczny AT lub start ręczny ATX. Istnieje również opcja włączenia/wyłączenia systemu po osiągnięciu napięcia 12V lub 24V (9V-36V można ustawić w BIOS-ie). Szerokie wejście napięciowe 9-36Vdc z izolacją 1,5kV chroni system przed niestabilnymi źródłami zasilania pojazdu. Zarządzanie zasilaniem VMS-EHLR obsługuje również ośmiopoziomowy zegar opóźnienia zasilania (10 s, 30 s, 1 min…1 godz.), po włączeniu/wyłączeniu zapłonu system automatycznie włączy/wyłączy zasilanie, jeśli czas opóźnienia dobiegnie końca, zwiększając elastyczność i wszechstronność aplikacji.
System kolejowy VMS-EHLR jest ośrodkiem różnorodnych interfejsów sprzętowych i centrum sterowania operacjami. Wysoce rozszerzalny w wyszukiwaniu danych, zapewnia szeroką gamę interfejsów I/O: 2 porty COM, 3 porty wyświetlacza (DP1.4/HDMI 2.0/VGA), jeden zestaw interfejsu magistrali CAN, 4 złącza M12 (wejście DC, USB 2.0, 2-LAN Port), zewnętrzne gniazdo karty SIM oraz programowalne złącze GPIO. Posiada również 1 gniazdo miniPCIe i gniazdo M.2 z kluczem B/E do rozbudowy oraz slot M.2 i 2,5-calowy zewnętrzny dysk twardy dla przechowywania danych.
Wytrzymały wbudowany system szynowy VMS-EHLR i zasilacz klasy kolejowej EPM-1721 są zgodne z rygorystycznymi normami EN50155 oraz EN50121 dotyczącymi zastosowań kolejowych oraz normą kolejową EN45545-2 dotyczącą odporności ogniowej i dymotoksyczności materiałów stosowanych w pojazdach kolejowych, zgodnie z ogólnymi specyfikacjami dla sprzętu stosowanego w taborze kolejnowym na całym świecie. VMS-EHLR przeszedł również test odporności na wstrząsy Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych (MIL-STD-810G) i może wytrzymać szeroki zakres temperatur roboczych od -40 ℃ do 70 ℃. Aby zapobiec zakłócaniu pracy systemu przez wibracje podczas szybkiego ruchu, zastosowano blokowane złącza M12 i D-Sub, które zapewniają niezawodne połączenie, spełniające wymagania aplikacji w transporcie kolejowym.