Twórcy systemów sterowania silnikami szybko zastępują czujniki położenia z efektem Halla i starsze rozwiązania przeliczników magnetycznych alternatywami indukcyjnymi, które eliminują drogie magnesy i inne ciężkie konstrukcje oparte na transformatorach, dzięki czemu można je zintegrować z prostymi, kompaktowymi PCB. Rozszerzając najszerszą w branży linię indukcyjnych czujników położenia na rynek sterowania silnikami EV, firma Microchip Technology Inc. zaprezentowała układ scalony LX34070, który został specjalnie zbudowany do zastosowań związanych ze sterowaniem silnikami EV. Zawiera wyjścia różnicowe, szybkie częstotliwości próbkowania i funkcje, które sprawiają, że jest gotowy do działania w zakresie bezpieczeństwa i zgodności z normą ISO 26262 dla klasyfikacji Automotive Safety Integrity Level-C (ASIL-C).
„Indukcyjny czujnik położenia LX34070 umożliwia stosowanie lżejszych, mniejszych i bardziej niezawodnych rozwiązań sterowania silnikiem, które spełniają rygorystyczne wymagania bezpieczeństwa, zmniejszają ogólne koszty systemu i mogą działać płynnie i precyzyjnie w hałaśliwym środowisku silników prądu stałego w samochodach, przy wysokich prądach i solenoidach” – powiedział Fanie Duvenhage, wiceprezes jednostki biznesowej firmy Microchip zajmującej się układami analogowymi oraz mixedsignal „Projektanci mogą wykorzystać LX34070 do dalszego usprawnienia projektów sterowania silnikami EV, łącząc go z innymi zgodnymi z bezpieczeństwem funkcjonalnym urządzeniami Microchip, w tym 8 i 32-bitowymi mikrokontrolerami AVR® i PIC®, oraz cyfrowymi kontrolerami sygnału dsPIC®"
Rozwiązanie indukcyjnego czujnika położenia LX34070 oferuje liczne korzyści w porównaniu z przelicznikami magnetycznymi i liniowymi przetwornikami różnicowymi napięcia (LVDT), za ułamek ich ceny. Dzięki zastosowaniu ścieżek PCB zamiast uzwojeń magnetycznych i struktur cewek opartych na transformatorach, urządzenie LX34070 ma znikome rozmiary i masę w porównaniu do alternatyw, które ważą nawet pół kilograma. Dokładność jest poprawiona, ponieważ LX34070 nie zależy od siły magnesu, a urządzenie poprawia wytrzymałość poprzez aktywne odrzucanie rozproszonych pól magnetycznych. Te i inne funkcje zapewniają projektantom większą elastyczność w kwestii tego, gdzie mogą umieścić cienkie, lekkie rozwiązanie LX34070 oparte na płytce drukowanej w swoich projektach sterowania silnikami EV.
Indukcyjne czujniki położenia na płytce drukowanej wykorzystują cewkę pierwotną do generowania pola magnetycznego prądu przemiennego, które łączy się z dwiema cewkami wtórnymi. Mały metalowy obiekt zaburza pole magnetyczne, tak że każda cewka wtórna otrzymuje inne napięcie, którego stosunek jest używany do obliczania położenia bezwzględnego. Wykorzystując te techniki, firma Microchip wprowadziła swój pierwszy czujnik indukcyjny na dużą skalę do zastosowań motoryzacyjnych i przemysłowych ponad dekadę temu. LX34070 oferuje teraz to samo sprawdzone podejście w uproszczonym, tanim pakiecie dla sterowania silnikami EV i innych aplikacji, które wymagają wysokich prędkości i małych opóźnień.
Firma Avalue Technology Inc., wprowadziła na rynek MAB-T660, smukły, gotowy na AI system typu barebone, starannie...
Firma Power Integrations, zaprezentowała pięć nowych projektów referencyjnych ukierunkowanych na zastosowania...
Niezawodna obsługa paneli dotykowych w najtrudniejszych warunkach z kontrolerami maXTouch® firmy Microchip Technology.
Dzięki wymiarom zaledwie 1,0 x 0,8 x 0,34 mm ultrakompaktowy kryształ KX-2 jest obecnie jednym z najmniejszych...
W6300 to zaawansowany kontroler Ethernet przeznaczony do wysokowydajnych wbudowanych aplikacji sieciowych. Oferuje...
SBC BeagleV®-Fire firmy BeagleBoard zawiera układy SoC PolarFire® firmy Microchip, wykorzystujące technologię RISC-V...