Producenci doświadczają rosnącej złożoności aplikacji i zapotrzebowania na rozwiązania zgodne z architekturą AUTOSAR, ISO 26262 w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego w miarę rozwoju rynku pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Dlatego też firma Microchip Technology Inc. ogłosiła kompleksowy ekosystem wokół cyfrowych kontrolerów sygnału dsPIC33C (DSC) zgodnych z AUTOSAR, aby umożliwić przyspieszony rozwój i wysoki poziom optymalizacji systemu przy jednoczesnym obniżeniu całkowitych kosztów systemu.
Firma Microchip rozszerza swoją szeroką ofertę cyfrowych kontrolerów sygnału DSC dsPIC33C, aby objąć segment dużych pamięci o nową rodzinę dsPIC33CK1024MP7xx zgodną z normą ISO 26262. Nowa rodzina dsPIC33C z 1 MB pamięci Flash umożliwia aplikacjom uruchamiającym oprogramowanie motoryzacyjne, takie jak m.in. AUTOSAR, OS, sterowniki MCAL, funkcjonalną diagnostykę bezpieczeństwa ISO 26262 i biblioteki zabezpieczeń. Rodzina DSC dsPIC33 obejmuje również wysokowydajną jednostkę centralną (CPU) z deterministyczną reakcją oraz wyspecjalizowane urządzenia peryferyjne do ogólnych zastosowań motoryzacyjnych, zaawansowanych czujników i sterowania, zasilania cyfrowego i sterowania silnikami.
„Zgodne z AUTOSAR cyfrowe kontrolery sygnału (DSC) dsPIC33C umożliwiają projektantom osiągnięcie wysokiego poziomu optymalizacji systemu poprzez wdrażanie aplikacji opartych na AUTOSAR, celów bezpieczeństwa funkcjonalnego i przypadków użycia zabezpieczeń w jednym mikrokontrolerze przy jednoczesnym spełnieniu rygorystycznych wymagań aplikacji motoryzacyjnych” – powiedział Joe Thomsen, wiceprezes jednostki biznesowej MCU16 w Microchip Technology. „Otwiera to wiele możliwości dla projektantów, którzy chcą pracować z Microchipem, jednocześnie rozszerzając swoją działalność na e-mobilność oraz zaawansowane aplikacje do wykrywania i sterowania”
Zaletą zastosowania urządzeń zgodnych z AUTOSAR, jest to, że klienci mogą poprawić zarządzanie ryzykiem i złożonością, jednocześnie skracając czas opracowywania dzięki możliwości ponownego użycia. Klienci, którzy wcześniej projektowali aplikacje typu bare metal lub inne niż AUTOSAR, a teraz stosują AUTOSAR, mogą zwiększać skalę, pozostając w ekosystemie układów dsPIC33C, kontynuując korzystanie z rozwiązań o wartości dodanej firmy Microchip. Ekosystem AUTOSAR dla układów dsPIC33C obejmuje MICROSAR Classic firmy Vector, KSAR OS firmy KPIT Technologies Ltd. oraz sterowniki MCAL zgodne z ASPICE i ASIL B firmy Microchip. Firma Microchip rozszerzyła swoje pakiety bezpieczeństwa funkcjonalnego, które obejmują raporty FMEDA, podręczniki bezpieczeństwa i biblioteki diagnostyczne o zgodne z normą ISO 26262 dsPIC33CK1024MP7xx.
Gotowe do współpracy z AUTOSAR układy DSC dsPIC33C, używane razem z układami scalonymi TA100 CryptoAutomotive™ firmy Microchip, umożliwiają wdrożenie solidnych zabezpieczeń w projektach motoryzacyjnych.
Oprogramowanie i narzędzia firmy Microchip Technology obejmują certyfikowane licencje bezpieczeństwa funkcjonalnego kompilatora MPLAB® XC16, zintegrowane środowisko programistyczne MPLAB X (IDE), MPLAB Code Configurator (MCC), narzędzia do programowania i debugowania dla DSC dsPIC33C, sterowniki MCAL zgodne z normą ISO 26262 i ASPICE dla dsPIC33C DSC, pakiety bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO 26262 dla DSC dsPIC33C i biblioteki oprogramowania oraz kod referencyjny do zastosowań związanych z bezpieczeństwem. Oprogramowanie innych firm obejmuje MICROSAR Classic firmy Vector i KSAR OS firmy KPIT Technologies Ltd. Narzędzia sprzętowe innych firm obejmują debugger TRACE32® firmy Lauterbach.