IEC61375 2 5 jest normą definiującą system sterowania oparty na sieci Ethernet i będzie on stanowić podstawową technologię komunikacji przyszłych pociągów dużych prędkości.
Rozwój pociągów dużych prędkości jest coraz szybszy, a wymagania stawiane sieci pokładowej wzrastają coraz bardziej a ruch sieciowy osiąga poziomy wyzsze kiedykolwiek wcześniej.
Systemy takie jak monitoring, ogłoszenia pokładowe, informacje o stacjach, systemy rezerwacji miejsc itd. są dostarczane za pośrednictwem systemu Ethernet.
Te rosnące wymagania stawiane istniejącym sieciom kolejowym są czymś, czego nie są one w stanie spełnić.
Międzynarodowa Komisja Elektrotechniczna (IEC) opublikowała projekt normy IEC 61375-2-5, która definiuje ETB (ang. Ethernet Train Backbone). Stanowi standard dla technologii Ethernet do zastosowań w sieciach kolejowych
Train Topology Discovery Protocol, znany również jako TTDP, jest przeznaczony do automatycznej rekonfiguracji sieci w pociągu. Kiedy kolejność wagonów kolejowych zostanie zmieniona, IP przełączników Ethernet w wagonach kolejowych również się zmieni. Przełącznik ETBN (Ethernet Train Backbone Network) z funkcją TTDP zmieni adres IP i IP bramy.
TTDP może zarządzać tylko przydziałem adresów IP przełączników Ethernetowych i nie może zarządzać urządzeniami podłączonymi do tych przełączników. Tak więc, gdy wagony są ponownie przestawiane, TTDP może zmienić tylko adresy IP przełączników bez zmiany adresów IP podłączonych urządzeń. W strukturze Ethernetowej adresami IP urządzeń powinien zarządzać protokół DHCP. Dlatego też Lantech opracował DHCP dla TTDP.
Zgodnie ze standardem DHCP serwer DHCP musi utworzyć pulę adresów IP (DHCP Pool), aby przydzielić adres IP swoim klientom DHCP, a każdy klient DHCP może otrzymać adres IP w ramach tej puli. IP serwera DHCP musi być stałe i znajdować się w tym samym segmencie sieci co Pula DHCP, ponieważ protokół DHCP jest przeznaczony do komunikacji między klientem a serwerem za pomocą pakietów rozgłoszeniowych.
Dzięki technologii DHCP for TTDP firmy Lantech, gdy IP przełącznika zostanie ponownie przydzielone przez TTDP z powodu zmiany pozycji wagonu kolejowego, przełącznik automatycznie zarezerwuje nowy IP i utworzy nową pulę DHCP dla klienta DHCP.
Ta technologia zapewnia, że klient DHCP może połączyć się z nową siecią ECN (Ethernet Consist network) poprzez IP. Technologia DHCP for TTDP firmy Lantech może być również połączona z Port based DHCP lub DHCP Option 82, co oznacza, że jeśli urządzenie końcowe podłączone do przełącznika musi zostać wymienione, nowe urządzenie może odziedziczyć przydzielony IP poprzez proste podłączenie go do tego samego portu przełącznika.
Gdy dodawany jest nowy wagon, przełącznik automatycznie dokonuje analizy i dodaje domenę dla nowego wagonu po ponownym uruchomieniu przełącznika.
Po dodaniu nowego wagonu przełącznik obliczy automatycznie i doda domenę dla nowego wagonu po ponownym uruchomieniu.
Sieci IoT łączą miliardy urządzeń na całym świecie, co czyni je głównym celem cyberataków, dlatego aby chronić te...
Microchip Technology wprowadza na rynek kontrolery ekranów dotykowych z obsługą zakrzywionych i kształtowanych...
Microchip Technology wykorzystuje moc sztucznej inteligencji (AI), aby pomóc programistom w pisaniu i debugowaniu kodu.
Rozwiązania firmy Microchip Technology zaspokajają potrzeby wydajnej i bezpiecznej infrastruktury ładowania pojazdów EV
6 marca 2025 roku w Tarczyński Arena Wrocław odbędą się największe targi branży elektronicznej w Polsce - TEK.day 2025
Firma Avalue Technology producent przemysłowych komputerów wbudowanych zaprezentowała swój najnowszy katalog produktów.