Ponieważ rynek motoryzacyjny nadal wymaga większych ekranów dotykowych o większej elastyczności pod względem rozmiaru i kształtu, firma Microchip Technology Inc. zaprezentowała nowy kontroler ekranu dotykowego maXTouch®, który umożliwia projektantom tworzenie unikalnych proporcji ekranów dotykowych w samochodach. Nowy kontroler firmy Microchip obejmuje dodatkowe wsparcie bezpieczeństwa funkcjonalnego wymagane przez producentów.
Kontroler MXT1296M1T może rekonfigurować kanały sterujące i odbiorcze w celu dopasowania do dokładnego formatu ekranu, od 1:1 do 5:1, w tym popularnego samochodowego współczynnika proporcji 8:3. Ta cecha umożliwia klientom efektywne wykorzystanie liczby dostępnych kanałów dotykowych, bez konieczności dobierania większego, droższego kontrolera dotykowego. Co więcej, klienci mogą zaoszczędzić dodatkowy czas i zasoby na opracowywanie i sprawdzanie poprawności, wykorzystując ponownie wspólny projekt płytki PCB w celu obsługi różnych współczynników proporcji czujnika dotykowego. MXT1296M1T jest pierwszym w branży urządzeniem umożliwiającym rekonfigurację kanału czujnika za pomocą parametrów. Te ustawienia nie wymagają modyfikacji oprogramowania układowego, co prowadzi do mniejszego ryzyka projektowego i skrócenia czasu wprowadzenia produktów na rynek.
„Ponieważ wyświetlacze dotykowe stają się coraz bardziej popularne w samochodowych interfejsach użytkownika, producenci stosują różne formaty i kształty wyświetlaczy, aby dostosować je do wystroju wnętrza i podkreślić tożsamość marki” — powiedział Clayton Pillion, dyrektor działu interfejsów człowiek-maszyna w Microchip Technology. „Jako dostawca kontrolerów ekranów dotykowych dla motoryzacji wiemy, że produkty z ulepszonymi funkcjami diagnostycznymi stanowią znaczną przewagę dla klientów, którzy projektują z wykorzystaniem unikalnych funkcji i mają na uwadze rosnące wymagania bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO 26262”
Nowy kontroler ekranu dotykowego maXTouch firmy Microchip oferuje dwa interfejsy komunikacyjne działające jednocześnie, co umożliwia bezmostkowe połączenie z tylnym kanałem łącza wideo LVDS w celu uzyskania informacji dotykowych oraz połączenie z lokalnym mikrokontrolerem (MCU). Topologia bezmostkowa zmniejsza opóźnienia dotyku, aby poprawić wrażenia użytkownika. Gwarantuje również pełną zgodność ze sterownikiem oprogramowania maXTouch, dostępnym dla wszystkich głównych samochodowych systemów operacyjnych, w tym Linux®, Android™ i QNX®. Po podłączeniu do odpowiedniego lokalnego MCU drugi interfejs oferuje:
MXT1296M1T zawiera różne funkcje bezpieczeństwa funkcjonalnego, aby stale sprawdzać integralność działania kontrolera dotykowego, a także podłączonych czujników dotykowych. Skutki trybów awarii i analiza diagnostyczna (FMEDA) oraz podręcznik bezpieczeństwa funkcjonalnego znacznie ułatwiają klientom projektowanie, budowę i certyfikację systemu dla aplikacji Automotive Safety Integrity Level B (ASIL-B) zgodnie z normą ISO 26262.
MXT1296M1T umożliwia sterowanie przebiegiem fal o wysokiej rozdzielczości w celu obniżenia emisji RF i uniknięcia zakłóceń radia samochodowego lub systemów RFID. Wraz ze wzrostem rozmiarów ekranów w samochodach, emisje RF generowane przez projektowaną pojemnościową technologię dotykową rosną. Limity emisji różnią się pod względem amplitudy, częstotliwości i szerokości pasma dla każdego głównego producenta samochodów. MXT1296M1T wykorzystuje dedykowany 64-poziomowy konwerter cyfrowo-analogowy (DAC), aby dokładnie kształtować przebieg linii transmisyjnych. Pozwala to projektantom precyzyjnie kontrolować pasmo przenoszenia i optymalizować emisje harmoniczne w celu spełnienia określonych limitów określonych przez producenta.
Konfiguracja i dostrajanie układu MXT1296M1T obsługiwane jest przez najnowszą wersję zintegrowanego środowiska programistycznego (IDE) maXTouch Studio.