Korporacja ROHM zaprezentowała serię najmniejszych na świecie regulatorów LDO przeznaczonych dla motoryzacyjnej klasy modułów bezpieczeństwa wymagających zwiększonej niezawodności przy jeszcze mniejszych rozmiarach stosowanych w aplikacjach czujników, kamer, radarów w rozwiązaniach ADAS (Advanced Driver Assistance System).
W ostatnich latach szybki wzrost liczby środków zapobiegających wypadkom drogowym oraz zautomatyzowanych systemów kierowania pojazdami wymaga stosowania zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, które zapewniają najwyższą możliwą wydajność. Zwiększona liczba czujników, moduły kamer i inne potrzebne elementy montowane w tym samym czasie wymagają, aby zmniejszyć rozmiar części, w celu poprawienia elastyczności projektowania przy jednoczesnym zmniejszeniu ciężaru pojazdu. Do tej pory sporym wyzwaniem było zaprojektowanie zasilających układów scalonych, które zapewniają wysoką niezawodność w kompaktowej obudowie. W rezultacie, systemy samochodowe poddawane są działaniu trudnych warunków, w tym zwiększonego szumu, temperatury oraz wibracji, a najmniejsza wielkość obudowy, która dotychczas mogła zapewnić niezbędny poziom niezawodności zajmowała 1,5mm2 footprintu.
Napięcie | 1.0V | 1.2V | 1.25V | 1.5V | 1.8V | 2.5V | 2.8V | 2.85V | 3.0V | 3.3V |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Numer indeksu | BU10 | BU12 | BU1C | BU15 | BU18 | BU25 | BU28 | BU2J | BU30 | BU33 |
W odpowiedzi na nowe zapotrzebowanie rynku firma ROHM wykorzystując swój zintegrowany system produkcji wraz z zastrzeżonymi przez firmę metodami projektowania analogowego, procesów i technologii osiągnęła najmniejszy rozmiar obudowy w branży. Zakwalifikowana przez normę AEC-Q100 seria BUxxJA2MNVX-C firmy ROHM zapewnia niezawodność klasy motoryzacyjnej w ultra-kompaktowej obudowie o rozmiarze 1mm2, zmniejszając powierzchnię montażową o 55% w stosunku do istniejących produktów o footprincie 1,5mm2. Jednocześnie, zużycie prądu oraz cechy reagowania zostały zmniejszone o połowę (35µA prądu obwodu, 65mV wahań obciążenia), przyczyniając się do mniejszych, wyższej wydajności modułów bezpieczeństwa samochodowego. Ponadto, w przeciwieństwie do konwencjonalnych produktów, które wymagają zewnętrznej pojemności na poziomie co najmniej 1.0µF celu uniknięcia oscylacji, nowe regulatory obsługują mniejsze zewnętrzne kondensatory o pojemności już od 0.22µF, umożliwiające dalszą miniaturyzację.
Więcej informacji o nowych regulatorach LDO firmy ROHM mogą Państwo uzyskać z załączonej dokumentacji technicznej.