ROHM opracował nową linię dwunastu samochodowych przetwornic DC/DC serii BD9P, zoptymalizowana pod kątem czujników, kamer i radarów ADAS (Advanced Driver Assistance System), a także samochodowych systemów multimedialnych i zestawów wskaźników.
W ostatnich latach obserwujemy nasiloną elektryfikację systemów motoryzacyjnych. W połączeniu z ograniczoną ilością dostępnej mocy trend ten podkreśla potrzebę mniejszego zużycia energii. Jednocześnie napięcie wyjściowe z akumulatorów i generatorów może się znacznie różnić, co wymaga wszechstronnego rozwiązania w zakresie zasilania.
Potrzeba szybkiej odpowiedzi w celu zapewnienia stabilnej pracy i wyższej sprawności konwersji mocy jest kluczowa, co było trudne do spełnienia w przypadku konwencjonalnych układów scalonych zasilacza. Nowy produkt wykorzystujący oryginalną zaawansowaną technologię zasilania, Nano Pulse ControlTM, umożliwia pracę z dużą prędkością przy częstotliwości 2,2 MHz, która nie będzie zakłócać pasma radiowego AM (maks. 1,84 MHz), jednocześnie osiągając wysoki współczynnik obniżania częstotliwości. Jest to zatem optymalna technologia dla zastosowań motoryzacyjnych.
Seria BD9P zapewnia stabilną pracę podczas wahań napięcia wejściowego akumulatora, redukując przeregulowanie wyjściowe do mniej niż 1/10 wartości w przypadku produktów konwencjonalnych. Eliminuje to potrzebę stosowania dodatkowych kondensatorów wyjściowych, zwykle wymaganych jako środek zapobiegający przeregulowaniu. Ponadto przyjęcie nowej metody sterowania umożliwia osiągnięcie zarówno wysokiej wydajności, jak i szybkiej odpowiedzi (co zwykle stanowi kompromis). Zapewnia to nie tylko 92% sprawność konwersji energii przy dużych obciążeniach (przy prądzie wyjściowym 1 A), ale także 85% sprawność przy niewielkich obciążeniach (1 mA), zapewniając wiodącą klasę sprawności w całym zakresie obciążenia. Dzięki temu niski pobór mocy jest możliwy zarówno podczas jazdy, jak i po wyłączeniu silnika (można zmniejszyć prąd czuwania).
Ponadto połączenie nowego produktu z serią BD9S wtórnych przetworników DC/DC podłączonych do kolejnego stopnia prowadzi inżynierów do szybszego projektowania bardziej wydajnych obwodów zasilania w samochodach. Wzory referencyjne są również dostępne na oficjalnej stronie ROHM. Korzystając z tablic referencyjnych, narzędzi i bezpłatnego internetowego narzędzia symulacyjnego ROHM Solution Simulator, można przeprowadzić symulacje zbliżone do rzeczywistych warunków, znacznie zmniejszając zasoby projektowe aplikacji. ROHM zobowiązuje się do dalszego wspierania ewolucji pojazdów poprzez opracowywanie produktów, które przyczyniają się do niższego zużycia energii i większej niezawodności systemu.