Routery bezprzewodowe są szeroko stosowane w branży kolejowej, w tym w komunikacji pokładowej oraz sieciach trakcyjnych/tor-pojazd. Przesyłają one dane bez żadnych przeszkód do i między poruszającym się taborem kolejowym, a także zapewniają redundantne połączenie w stosunku do przewodowych / światłowodowych sieci szkieletowych. Wymieniliśmy tu 10 ważnych kwestii, które należy rozważyć przy zakupie routera bezprzewodowego do tych zastosowań.
Aplikacje związane z transportem kolejowym są bardzo złożone i niezwykle krytyczne. Prosty problem może spowodować katastrofę, która może spowodować obrażenia ciała, a nawet utratę życia. Dlatego też ustanowiono kilka norm dla przemysłu kolejowego, takich jak EN 50155, EN 50121 i EN 45545. Normy te zawierają wytyczne, które zapewniają większą niezawodność, mniej zakłóceń radiowych i najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa w przypadku pożaru. Nigdy nie rozważaj routera bez sprawdzenia jego zgodności z tymi normami.
Router z dwoma wbudowanymi modułami LTE 4G (do 4 gniazd kart sim) zapewnia dodatkowe zabezpieczenie oraz szybki czas wznowienia połączenia z siecią w porównaniu z routerem wyposażonym tylko w jeden moduł LTE 4G. Daje również możliwość wyboru różnych dostawców usług 4G w celu zmniejszenia ryzyka w przypadku, gdy dostawca nie jest w stanie zapewnić nieprzerwanej dostępności usługi.
MQTT to standardowy protokół komunikacyjny dla Internetu przedmiotów (IoT). Został zaprojektowany jako wyjątkowo lekki protokół komunikacyjny do publikowania i subskrybowania wiadomości, który jest idealny do łączenia zdalnych urządzeń transmitujących małe ilości danych i wymagających niewielkiej prędkości sieci. Router wspierany przez MQTT może dostarczyć status GPS i LTE jako nadawca (publisher) MQTT z wykorzystaniem tego przyszłościowego protokołu.
Coraz częstsze ataki sieciowe stały się kwestią krytyczną, a aplikacje kolejowe nie są tu wyjątkiem. Bezpieczeństwo ma kluczowe znaczenie w zastosowaniach kolejowych, aby zapobiec włamaniom do jakichkolwiek pociągów lub sieci metra oraz uniemożliwić przejęcie kontroli nad systemem transportu masowego przez jakąkolwiek anonimową osobę. Niezbędna jest również zapora ogniowa, a sieć VPN pomaga w tym poprzez stworzenie odizolowanego i bezpiecznego połączenia.
Dzięki obsłudze roamingu bezprzewodowego i technologii MESH można zbudować stabilną i niezawodną sieć bezprzewodową dla ruchomego taboru kolejowego. Pociągi mogą pozostawać w trybie online w celu stałego ich monitorowania i zapewnienia wyższej jakości usług.
Obecnie routery wielofunkcyjne cieszą się dużą popularnością ze względu na swoje funkcje oszczędzające miejsce i niskie koszty. Coraz więcej funkcji jest zintegrowanych w kompaktowych routerach bezprzewodowych. Na przykład, Lantech wprowadził na rynek serię routerów 7 w 1 EN50155, które obejmują Wi-Fi, LTE, Storage, PoE, Gateway, VPN oraz Managed Switch. Zmniejszenie liczby urządzeń w sieci zmniejsza również wymagania eksploatacyjne i konserwacyjne.
VRRP (Virtual Router Redundancy Protocol) jest komputerowym protokołem sieciowym, który zapewnia automatyczne przydzielanie dostępnych fizycznie routerów IP jako routerów wirtualnych współpracującym z nim hostom. Zwiększa to dostępność i niezawodność ścieżek routingu dzięki automatycznemu wybieraniu domyślnych bramek (routerów VRRP) w podsieci IP.
Przy ograniczonej przepustowości, jak najlepszy sposób zarządzania pasmem stał się głównym problemem do rozwiązania. Zastosowanie routera bezprzewodowego z wbudowaną technologią "Load Balancing" pozwala na optymalizację połączeń LTE/WAN w zależności od aplikacji.
Zastosowania kolejowe obejmują pojazdy szynowe i urządzenia do obsługi stacji i mogą być wykonywane dla różnych napięć zasilania. Idealny bezprzewodowy router kolejowy powinien być zdolny do pracy na pojeździe z napięciem zasilania 24/72/110VDC, a także powinien być w stanie zwiększyć lub zmniejszyć napięcie do 48VDC w celu doprowadzenia zasilania do urządzeń PoE, takich jak kamery IP i telefony IP. Jednak sama możliwość zwiększania lub zmniejszania napięcia do wymaganego poziomu nie wystarczy, router/przełącznik musi również posiadać odizolowaną konstrukcję zasilania, aby uniknąć uszkodzeń spowodowanych niestabilnym zasilaniem z systemu kolejowego, zwłaszcza podczas uruchamiania taboru.
Niektóre produkty nadal korzystają ze starego standardu Wi-Fi IEEE 802.11n, jednak nowszy standard IEEE 802.11ac zapewnia szybszą i bardziej wydajną sieć bezprzewodową dzięki możliwości pracy w dwóch pasmach. Standard 802.11ac istnieje już od kilku lat i jest dobrze znany w zastosowaniach przemysłowych.
W ofercie przekaźników HVDC firmy Hongfa znajdują się zaawansowane modele przeznaczone do zastosowań w pojazdach...
Firma Arch Electronics zaprezentowała najnowszy 20W ultra kompaktowy moduł zasilania ARCF20 do montażu na płytce...
Firma Microchip Technology ogłosiła wprowadzenie rodziny tranzystorów MOSFET mocy wzmocnionych na promieniowanie...
Firma Coto Technology zaprezentowała czujnik magnetyczny RedRock® RR133-1E83-511 oparty na technologii TMR...
ISS-15K5 firmy Avalue Technology Inc. to15,6-calowy samoobsługowy kiosk zaprojektowany, aby zrewolucjonizować...
Ultraszybkie diody Qspeed serii H firmy Power Integrations są teraz dostępne z wartościami znamionowymi 650V do 30A.