Firma Power Integrations, lider w dziedzinie wysokonapięciowych układów scalonych do energooszczędnej konwersji energii, ogłosiła że układ scalony przełącznika LinkSwitch™-TN2 dla aplikacji typu buck lub nieizolowanych flyback otrzymał certyfikację klasy motoryzacyjnej AEC-Q100. Wyposażony w zintegrowany 750V tranzystor MOSFET, nowy, kwalifikowany dla zastosowań motoryzacyjnych układ scalony LinkSwitch-TN2 zapewnia proste i niezawodne zasilanie podsystemów EV podłączonych do szyny wysokonapięciowej, w tym m.in. aplikacji HVAC, klimatyzacji, zarządzania baterią, podgrzewaczy akumulatorów, przetwornic DC-DC oraz pokładowych systemów ładujących. Urządzenie do montażu powierzchniowego nie wymaga stosowania radiatora i potrzebuje niewielu elementów zewnętrznych, zajmując bardzo mało miejsca na płytce drukowanej.
LinkSwitch-TN2 z obsługą aplikacji 7W (flyback) / 360 mA (buck) ma szeroki zakres napięcia wejściowego od 60 do 550 VDC, skutecznie obsługując magistralę 400 VDC powszechnie występującą w pojazdach elektrycznych. Nowy układ scalony zasilacza zapewnia dokładną regulację o wartości lepszej niż +/-5% w odniesieniu do napięcia sieciowego, obciążenia, temperatury i tolerancji komponentów.
„Przełączniki samochodowe Power Integrations zmniejszają rozmiar, zwiększając jednocześnie niezawodność i solidność podsystemów samochodowych. Dostarczając systemy pomocnicze bezpośrednio z szyny wysokonapięciowej za pomocą układu LinkSwitch-TN2, inżynierowie motoryzacyjni mogą zmniejszyć zapotrzebowanie na konwencjonalną szynę rozdzielczą 12V, oszczędzając montaż i koszty materiałów.”