Firma ROHM ogłosiła opracowanie ultrakompaktowego, wysokowydajnego liniowego układu scalonego sterownika LED, który zapewnia stabilne oświetlenie nawet w przypadku spadku napięcia akumulatora. Nowy sterownik LED BD18336NUF-M idealnie nadaje się do szerokiej gamy diod LED typu gniazdowego stosowanych w pojazdach, począwszy od świateł DRL (świateł do jazdy dziennej), oświetlenia pozycyjnego po światła tylne.
Na rynku motoryzacyjnym lampy samochodowe coraz częściej stosują diody LED ze względu na ich dłuższą żywotność i montaż o dużej gęstości. Konwencjonalne pokładowe diody LED obsługują różne konstrukcje i funkcje, łącząc wiele elementów elektronicznych na modułowym podłożu, a w ostatnich latach istnieje rosnące zapotrzebowanie na lepszą konserwację oprócz projektowania. Lampy LED z gniazdami, które można wymienić tak łatwo, jak żarówki LED, przyciągają uwagę, oferując doskonałą łatwość konserwacji. Jednak trudno jest zmniejszyć rozmiar gniazda, zmniejszając elastyczność projektowania.
W odpowiedzi na to firma ROHM opracowała nowy układ scalony sterownika LED, który umożliwia montaż w ultrakompaktowych gniazdowych lampach LED, zapewniając stabilne oświetlenie nawet przy spadku napięcia akumulatora.
BD18336NUF-M przyjmuje funkcję obejścia prądu, która zapobiega wyłączaniu diody LED i utrzymuje co najmniej 30% jasności przez zmianę ścieżki prądu LED, nawet gdy napięcie akumulatora spadnie z 13 V do 9 V. Ponadto w ultrakompaktowym 3mm, kwadratowym pakiecie osiąga się wysoką moc wyjściową 600 mA, a obszar montażu zmniejsza się o ok. 30% w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami (w tym obwodem zewnętrznym), co umożliwia montaż na kwadratowych podłożach 10 mm wymaganych dla małych lamp LED typu gniazdowego.