Firma ROHM zaprezentowała nowe 4-kanałowe sterowniki LED z wbudowanym tranzystorem MOSFET, idealne do aplikacji tylnych lamp LED (kierunkowskaz/stop), świateł przeciwmgielnych i kierunkowskazów w zastosowaniach motoryzacyjnych.
Wprowadzanie samochodowych lamp LED postępuje z punktu widzenia oszczędności energii i elastyczności projektowania, a liczba lamp i poziomy jasności znacznie rosną. Przykładowo w regionie azjatyckim, gdzie pojazdy dwukołowe są dla wielu głównym środkiem transportu, wielu producentów pojazdów domaga się prostszych konfiguracji obwodów do napędzania standardowych lamp tylnych i tablic rejestracyjnych, aby zmniejszyć koszty i skrócić czas opracowywania. Jednak do tej pory problemy z projektowaniem termicznym utrudniały sterownikom LED, które zasilają diody LED spełnienie licznych wymagań pod względem liczby lamp, jasności, bezpieczeństwa i kosztów.
W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, analizując wymagania w Indiach - największym rynku pojazdów dwukołowych, firma ROHM opracowała sterowniki LED, które rozwiązują te problemy, wykorzystując dwie nowe technologie. Seria BD183x7EFV-M (BD18337EFV-M / BD18347EFV-M) zawiera zastrzeżony obwód rozpraszania ciepła i indywidualną funkcję sterowania diodami LED opracowaną specjalnie w celu znacznego zmniejszenia powierzchni płyty wraz z obciążeniem projektowym lamp LED.
Aby zminimalizować powierzchnię płyty, oryginalny obwód rozpraszania ciepła konsoliduje wiele zacisków rozpraszania ciepła dla konwencjonalnych kanałów wyjściowych w jednym zacisku, umożliwiając jednocześnie firmie ROHM skonfigurowanie 4-kanałowego sterownika o wysokiej wydajności (150mA/ch) w kompaktowej 16-pinowej obudowie. Co więcej, indywidualna funkcja sterowania LED umożliwia sterowanie lampami LED pojazdów o różnych specyfikacjach za pomocą jednego sterownika (zamiast 2 wymaganych konwencjonalnie).
Aby zmniejszyć obciążenie projektowe, obwód rozpraszania ciepła umożliwia zaprojektowanie termiczne wymagane zwykle dla każdego kanału w jednym kroku. Ponadto indywidualna funkcja sterowania diodami LED umożliwia indywidualne lub zbiorowe sterowanie diodami LED w przypadku błędów, zapewniając zgodność ze światowymi standardami motocykli w zakresie oświetlenia tablicy rejestracyjnej i ułatwiając wdrażanie. Indywidualna funkcja ściemniania obsługuje sekwencyjne oświetlenie dla większej wszechstronności projektu wraz z funkcjami ochronnymi w celu ochrony sterownika LED i obwodów peryferyjnych.
Seria BD183x7EFV-M (BD18337EFV-M / BD18347EFV-M) wykorzystuje obwód rozpraszania ciepła i indywidualną funkcję sterowania diodami LED, co znacznie zmniejsza obszar płyty i obciążenie projektowe aplikacji lamp LED.
Part No. | Function | No. of Channels | Supply Voltage Range | Withstand Voltage | Max. Output Current | LED Current Accuracy | Operating Temperature Range | Package |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NOWYBD18337EFV-M | 3-stage LED driver | 4 | 5.5V to 20.0V | 40V | 150mA/ch (Total: 500mA) | ±5% | -40ºC to +125ºC | HTSSOP-B16 |
NOWYBD18347EFV-M | 2-stage LED driver* |