Firma ROHM zaprezentowała nowe 4-kanałowe sterowniki LED z wbudowanym tranzystorem MOSFET, idealne do aplikacji tylnych lamp LED (kierunkowskaz/stop), świateł przeciwmgielnych i kierunkowskazów w zastosowaniach motoryzacyjnych.
Wprowadzanie samochodowych lamp LED postępuje z punktu widzenia oszczędności energii i elastyczności projektowania, a liczba lamp i poziomy jasności znacznie rosną. Przykładowo w regionie azjatyckim, gdzie pojazdy dwukołowe są dla wielu głównym środkiem transportu, wielu producentów pojazdów domaga się prostszych konfiguracji obwodów do napędzania standardowych lamp tylnych i tablic rejestracyjnych, aby zmniejszyć koszty i skrócić czas opracowywania. Jednak do tej pory problemy z projektowaniem termicznym utrudniały sterownikom LED, które zasilają diody LED spełnienie licznych wymagań pod względem liczby lamp, jasności, bezpieczeństwa i kosztów.
W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, analizując wymagania w Indiach - największym rynku pojazdów dwukołowych, firma ROHM opracowała sterowniki LED, które rozwiązują te problemy, wykorzystując dwie nowe technologie. Seria BD183x7EFV-M (BD18337EFV-M / BD18347EFV-M) zawiera zastrzeżony obwód rozpraszania ciepła i indywidualną funkcję sterowania diodami LED opracowaną specjalnie w celu znacznego zmniejszenia powierzchni płyty wraz z obciążeniem projektowym lamp LED.
Aby zminimalizować powierzchnię płyty, oryginalny obwód rozpraszania ciepła konsoliduje wiele zacisków rozpraszania ciepła dla konwencjonalnych kanałów wyjściowych w jednym zacisku, umożliwiając jednocześnie firmie ROHM skonfigurowanie 4-kanałowego sterownika o wysokiej wydajności (150mA/ch) w kompaktowej 16-pinowej obudowie. Co więcej, indywidualna funkcja sterowania LED umożliwia sterowanie lampami LED pojazdów o różnych specyfikacjach za pomocą jednego sterownika (zamiast 2 wymaganych konwencjonalnie).
Aby zmniejszyć obciążenie projektowe, obwód rozpraszania ciepła umożliwia zaprojektowanie termiczne wymagane zwykle dla każdego kanału w jednym kroku. Ponadto indywidualna funkcja sterowania diodami LED umożliwia indywidualne lub zbiorowe sterowanie diodami LED w przypadku błędów, zapewniając zgodność ze światowymi standardami motocykli w zakresie oświetlenia tablicy rejestracyjnej i ułatwiając wdrażanie. Indywidualna funkcja ściemniania obsługuje sekwencyjne oświetlenie dla większej wszechstronności projektu wraz z funkcjami ochronnymi w celu ochrony sterownika LED i obwodów peryferyjnych.
Seria BD183x7EFV-M (BD18337EFV-M / BD18347EFV-M) wykorzystuje obwód rozpraszania ciepła i indywidualną funkcję sterowania diodami LED, co znacznie zmniejsza obszar płyty i obciążenie projektowe aplikacji lamp LED.
Part No. | Function | No. of Channels | Supply Voltage Range | Withstand Voltage | Max. Output Current | LED Current Accuracy | Operating Temperature Range | Package |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NOWYBD18337EFV-M | 3-stage LED driver | 4 | 5.5V to 20.0V | 40V | 150mA/ch (Total: 500mA) | ±5% | -40ºC to +125ºC | HTSSOP-B16 |
NOWYBD18347EFV-M | 2-stage LED driver* |
W ofercie przekaźników HVDC firmy Hongfa znajdują się zaawansowane modele przeznaczone do zastosowań w pojazdach...
Firma Arch Electronics zaprezentowała najnowszy 20W ultra kompaktowy moduł zasilania ARCF20 do montażu na płytce...
Firma Microchip Technology ogłosiła wprowadzenie rodziny tranzystorów MOSFET mocy wzmocnionych na promieniowanie...
Firma Coto Technology zaprezentowała czujnik magnetyczny RedRock® RR133-1E83-511 oparty na technologii TMR...
ISS-15K5 firmy Avalue Technology Inc. to15,6-calowy samoobsługowy kiosk zaprojektowany, aby zrewolucjonizować...
Ultraszybkie diody Qspeed serii H firmy Power Integrations są teraz dostępne z wartościami znamionowymi 650V do 30A.