Aby sprostać wyzwaniom związanym z zakłóceniami elektromagnetycznymi (EMI) i kompatybilnością elektromagnetyczną (EMC) z jakimi borykają się twórcy samochodowych ekranów dotykowych, firma Microchip Technology Inc. zaprezentowała trzy nowe sterowniki serii maXTouch®. Rodzina sterowników dotykowych TD wykorzystuje nową różnicową metodę akwizycji sygnału, która znacznie zwiększa stosunek sygnału do szumu (SNR). Pozwala to na stosowanie grubszych szklanych lub plastikowych pokryw z obsługą dotyku wielopunktowego oraz aż do równoważności 4,5 mm polimetakrylanu metylu (PMMA).
Nowe układy ATMXT1067TD, ATMXT1189TD oraz ATMXT1665TD dodają kilka wariantów, które są zoptymalizowane pod względem kosztów dla motoryzacyjnej klasy ekranów dotykowych od 9 do 13-cali, uzupełniając portfolio Microchip o niedawno wprowadzone modele ATMXT449TD, ATMXT641TD, ATMXT2113TD i ATMXT2912TD, obsługujące ekrany dotykowe aż do 20-cali. Każde urządzenie odnosi się do aspektów rosnącego zapotrzebowania na funkcje bezpieczeństwa funkcjonalnego i zostało zaprojektowane zgodnie z wymogami Automotive SPICE Level 3 i wymogami ISO 26262 Automotive Safety Integrity Level (ASIL) B.
Wszystkie urządzenia z rodziny TD wyposażone są w unikalną funkcję strojenia kształtu przebiegu, aby zoptymalizować wydajność emisji promieniowania kontrolera dotykowego za pomocą narzędzia do optymalizacji EMI. Narzędzie to, dzięki współpracy z ekspertami z centrów projektowania aplikacji Microchip, umożliwia programistom wprowadzanie zdefiniowanych przez użytkownika limitów częstotliwości radiowych i dostrojenie kształtu przesyłanego przebiegu impulsowego wykorzystywanego do pozyskiwania danych dotykowych.
Kształtowanie przebiegu jest uzyskiwane dzięki parametrom oprogramowania układowego pochodzącym z narzędzia i pomaga projektantom ustawić podstawową częstotliwość impulsów w celu współpracy z innymi aplikacjami w pojeździe, takimi jak m.in. systemy otwierania pojazdu bez kluczyka. Uzyskane parametry są następnie dodawane do pliku konfiguracyjnego maXTouch, który dostosowuje wydajność kontrolera dotykowego do indywidualnego projektu klienta. Proces ten może zaoszczędzić projektantowi wiele godzin, a nawet tygodni kosztownego czasu w komorze testowej EMC, eliminując eksperymenty z różnymi ustawieniami konfiguracji, aby uzyskać pożądaną wydajność EMI / EMC.
„Nasze podejście do ekranów dotykowych w samochodach znacznie upraszcza i skraca czas projektowania, umożliwiając programistom korzystanie z tego samego środowiska projektowego i funkcji produktu w różnych rozmiarach, z zastosowaniem futerałów, różnych materiałów soczewek i grubości w modelach pojazdów”, powiedział Fanie Duvenhage, wiceprezes działu Human Machine Interface w firmie Microchip. „Urządzenia Microchip wspierane są przez osiem dedykowanych centrów projektowych na całym świecie, aby pomóc klientom w konfiguracjach zależnych od wszystkiego, poczawszy od rozmiaru ekranu i współczynnika proporcji do typu i dostawcy wyświetlacza oraz architektury całego stosu”.
Microchip zapewnia najbardziej wszechstronną ofertę sterowników ekranów dotykowych dla rynku motoryzacyjnego. Aplikacje docelowe to m.in. wyświetlacze centralne i systemy nawigacyjne, ale nadają się również do zastosowań przemysłowych, takich jak automatyka i stacje produkcyjne.
Układ ATMXT1067TD dostępny jest w obudowie TQFP128, podczas gdy układy ATMXT1189TD oraz ATMXT1665TD występują w obudowie LQFP144. Firma Microchip zapewnia również zestawy deweloperskie dla szybkiego sprawdzenia nowych układów w akcji. Dostępne są bogato wyposażone zestawy ATEVK-MXT1067TDAT-A (I2C), ATEVK-MXT1189TDAT-A (I2C), ATEVK-MXT1189TDAT-C (SPI), ATEVK-MXT1665TDAT-A (I2C) oraz ATEVK-MXT1665TDAT-C (SPI), dysponujące panelami dotykowymi od 8.3 od 12", płytkami PCB, interfejsami, a także niezbędnymi kablami, oprogramowaniem i dokumentacją dostarczoną na pamięci USB. Zestawy deweloperskie są kompatybilne z maXTouch Studio - kompletnym środowiskiem programistycznym wspierającym ocenę kontrolerów dotykowych maXTouch.