Firma ROHM zaprezentowała nowy układ monitorujący zasilanie BD39040MUF-C z funkcją BIST (Built-In Self Test), który wspiera bezpieczeństwo funkcjonalne. Nowy układ scalony jest idealnym wyborem dla systemów zasilania w aplikacjach motoryzacyjnych wymagających niezawodnych środków, takich jak elektryczne wspomaganie kierownicy, a także czujników i kamer dla autonomicznej jazdy i innych systemów ADAS.
Szybki postęp zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) i autonomicznej jazda w sektorze motoryzacyjnym spowodowały zapotrzebowanie na takie funkcje, jak zapobieganie kolizjom i wspomaganie pasa ruchu, które zmniejszają ryzyko wypadków. W związku z tym rozwój półprzewodników dla tych aplikacji musi uwzględniać sposób zapewnienia im bezpieczeństwa funkcjonalnego (fail-safe) w przypadku awarii, uwzględniające m.in. funkcje autodiagnostyczne i inne.
W 2017 r. ROHM opracował chipset LCD, który wspierał bezpieczeństwo funkcjonalne i składał się ze sterownika LCD oraz kontrolera zasilania, wyprzedzając ówcześnie swoja branżę. W 2018 r. Firma uzyskała certyfikację procesu rozwoju zgodnie z międzynarodową normą rozwoju bezpieczeństwa funkcjonalnego ISO26262. W chwili obecnej, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i redundancję systemów, włączając różne funkcje autotestu i monitorowania, ROHM stworzył pierwszy w branży układ monitorujący zasilanie z wbudowaną funkcją autodiagnostyki, która ułatwia dodanie bezpieczeństwa funkcjonalnego do istniejących systemów.
BD39040MUF-C to układ monitorowania mocy, który zapewnia funkcje monitorowania wymagane dla bezpieczeństwa funkcjonalnego w systemach zasilania modułów czujników ADAS. Oprócz funkcji monitorowania napięcia (Power Good, reset) i zegara watchdog dla monitorowania ECU niezbędnego dla bezpieczeństwa funkcjonalnego, układ monitorowania zasilania ROHM jako pierwszy w branży wprowadza funkcję autodiagnostyki. Wykorzystując oryginalną technologię, układ scalony umożliwia wykrycie potencjalnej awarii samego układu scalonego zasilacza bez wpływu na istniejące systemy. Integracja tych funkcji w kompaktowym opakowaniu 3 mm kwadratowych, czyni go idealnym rozwiązaniem dla aplikacji ADAS wymagających dużej miniaturyzacji.
BD39040MUF-C jest pierwszym układem scalonym do monitorowania zasilania w branży, który zawiera funkcję autodiagnostyki wraz z dodatkowymi funkcjami, które sprawiają, że jest idealny do funkcjonalnych systemów bezpieczeństwa wymaganych w zaawansowanych systemach wspomagania kierowcy ADAS i automatycznej jazdy.
Aby zapewnić bezpieczeństwo funkcjonalne, spełniając najwyższy poziom wymagań bezpieczeństwa (ASIL), konieczne jest wykrycie potencjalnych awarii samej funkcji monitorowania zasilania. Na przykład, w przypadku awarii, gdy funkcja monitorowania (tj. przepięcie) nie może wykryć nieprawidłowości, staje się ona ukrytym błędem, który maskuje awarię, tworząc niebezpieczną sytuację.
Aby temu zaradzić, BD39040MUF-C z funkcją autodiagnostyki wykorzystuje oryginalną technologię obwodów, która umożliwia jej wykrycie potencjalnych awarii. Oba obwody napięcia odniesienia i oscylatora są multipleksowane, aby umożliwić ciągłe wzajemne monitorowanie między systemami w celu poprawy bezpieczeństwa podczas normalnej pracy.
BD39040MUF-C z łatwością obsługuje bezpieczeństwo funkcjonalne w istniejących systemach bez żadnych zmian sekwencji zasilania. Dodatkowo, timer watchdog dla ECU może być regulowany przez zewnętrzną rezystancję. Co więcej, IC jest oferowany w kompaktowym rozmiarze o powierzchni zaledwie 3mm kwadratowych, idealnym do zastosowań ADAS wymagających mniejszego rozmiaru. Rozwiązanie to jest odpowiedzią na zapotrzebowanie na bardziej kompaktowe moduły wspomagające bezpieczną jazdę w systemach ADAS oraz autonomicznej jazdy, które wymagają bezpieczeństwa funkcjonalnego.
BD39040MUF-C zawiera szereg funkcji monitorowania, w tym monitorowanie przepięć i podnapięć (Power Good) wymaganych dla zasilaczy, timera watchdog oraz funkcji resetowania wymaganych przez ECU. Wśród nich, zegar watchdog jest typem okna, który monitoruje, czy ECU utknął w pętli w zaprogramowanym okresie czasu.
Więcej informacji o nowym układzie nadzorczym ROHM BD39040MUF-C mogą Państwo uzyskać w załączonej dokumentacji technicznej.