Dodano: środa, 25 kwiecień 2018r. Producent: Pulse

Rozwiązania Automotive Ethernet 100/1000BASE-T1 firmy Pulse Electronics ze zgodnością AEC-Q200 oraz IATF 16949

Rozwiązania Automotive Ethernet firmy Pulse Electronics

Branża motoryzacyjna stale ewoluuje, a w ostatnich latach proces budowy samochodów gwałtownie się zmienił, przez nowe zjawisko - podłączonych pojazdów. Konsumenci zaczęli domagać się połączenia z siecią Internet wszędzie - włącznie z samochodami. Siłą napędową tego rozwoju jest technologia pojedynczej skrętki Ethernet, która umożliwia powstanie kolejnej generacji połączonych samochodów i pojazdów elektrycznych. Eksperci szacują, że ponad 400 milionów motoryzacyjnej klasy portów Ethernet pojawi się na rynku do 2020 roku. W rzeczywistości całkowita liczba portów Ethernet stosowana w pojazdach ma przewyższyć liczbę wszystkich innych portów Ethernet. Przemysł motoryzacyjny pracuje nad zastosowaniem tej technologii w nowy sposób, w tym w zakresie łączności motoryzacyjnej. Pojazdy z pojedynczą skrętką Ethernet są wyposażone w szereg funkcji, a nowe aplikacje cały czas się rozwijają.

Automotive Ethernet

Motoryzacyjna sieć Ethernet (Automotive Ethernet) to fizyczna sieć zaprojektowana do łączenia komponentów samochodowych za pośrednictwem sieci przewodowej, spełniającej rygorystyczne wymagania elektryczne, dotyczące przepustowości i opóźnień, a także zapewniająca doskonałe zarządzanie i synchronizację. W związku z tym nastąpił znaczny postęp ze strony przemysłu motoryzacyjnego w celu zastosowania tej technologii. Eksperci przewidują, że do 2020 r. 40% kosztów samochodu będzie pochodzić z elektroniki (32%, wzrost w porównaniu do obecnej rzeczywistości). Branża elektroniki motoryzacyjnej rośnie, a wraz z potrzebą zwiększenia przepustowości firma Pulse Electronics opracowała takie komponenty jak AE2002 1000Base-T1 Common Mode (CMC), AE5002 1000Base-T1 CMC i AE3003 / AE3005 Power over Data Lines (PoDL).

Oto niektóre z najważniejszych czynników, które sprawiają, że Ethernet staje się nowym standardem w branży samochodowej:

  • Lżejsze i tańsze: dzięki okablowaniu z pojedynczą skrętką Ethernet producenci mogą dostarczać dane z prędkością 1000Mb/s, co zmniejsza ogólną wagę samochodu i zmniejsza koszty okablowania w samochodzie
  • Wyższe prędkości: połączenia Ethernet zapewniają najszybszą prędkość transmisji danych, umożliwiając przesyłanie informacji z szybkością jednego gigabita na sekundę i ponad
  • Możliwość adaptacji: Technologia Ethernet dostosowuje się na wiele sposobów i okazuje się bardziej uniwersalna niż technologia magistrali CAN

Produkty dla Automotive Ethernet do szybkich i niezawodnych połączeń

Ponieważ samochody stają się bardziej skomplikowane dzięki czujnikom, kontrolerom oraz interfejsom, elektronika będzie wymagać większej przepustowości. Pulse Electronics Networking BU wprowadza kilka nowych produktów dla aplikacji Automotive Ethernet, takich jak m.in. AE2002 100Base-T1 (CMC), AE5002 1000Base-T1 CMC, AE3003 / AE3005 PoDL CMC, aby sprostać większym oczekiwaniom na przepustowość w aplikacjach motoryzacyjnych.

"Pulse Electronics ściśle współpracowało komitetem IEEE oraz dostawcami PHY w celu opracowania standardów 100BASE-T1, 1000BASE-T1 i PoDL. Komponenty Pulse dla pojedynczej skrętki Ethernet produkowane są w fabryce posiadającej certyfikat IATF16949, a dokumentacja PPAP jest dostępna na żądanie." - powiedział Jonas Miller, Menedżer ds. Marketingu WW

Wszystkie podzespoły Automotive Ethernet spełniają restrykcyjne wymagania normy AEC-Q200 dla zastosowań motoryzacyjnych i są zbudowane w fabryce posiadającej certyfikat IATF16949.

Cechy i zalety:

  • Rozwiązanie Ethernet z pojedynczą skrętką zmniejsza objętość okablowania w samochodzie
  • Wykorzystuje istniejące technologie
  • Kwalifikacja AEC-Q200
  • Produkcja w certyfikowanych fabrykach IATF16949
  • Komponenty 100BASE-T1 i 1000BASE-T1 oraz PoDL zgodne ze standardami IEEE
  • IEEE pracuje nad rozwiązaniem Multi-Gig> 5G

Więcej informacji o nowych produktach firmy Pulse dla aplikacji motoryzacyjnych mogą Państwo uzyskać na stronie producenta.