Tunel bazowy Świętego Gotarda (Gotthard Base Tunnel), to najdłuższy i najgłębszy na świecie tunel kolejowy znajdujący się w Alpach Szwajcarskich. Jego infrastruktura wykorzystuje wyłącznie technologię antenową firmy Poynting Antennas, aby zapewnić bezproblemową cyfrową komunikację podziemną na trasie o długości ponad 57 km. Niedawno zakończony projekt o wartości miliarda dolarów, składa się z dwóch jednotorowych tuneli łączących Szwajcarię z Włochami w ramach tzw. Nowego połączenia kolejowego przez Alpy.
"Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że południowoafrykańska firma została wybrana jako preferowany dostawca anten dla tego kolosalnego projektu", mówi dyrektor generalny Poynting w Południowej Afryce, Michael Howard. "Antena XPOL 2 v2 została specjalnie opracowana z myślą o tym" - mówi Howard. "Pokrywa anteny wykonana jest z tego samego materiału odpornego na uszkodzenia i wodę, używanego w naszych innych antenach. Został poddany gruntowym testom w ekstremalnych temperaturach w trudnych warunkach. Dzięki temu jesteśmy pewni, że antena o wysokiej wydajności LTE będzie działała bezawaryjnie w temperaturach sięgających -40 stopni Celsjusza, co czyni ją słusznym wyborem dla aplikacji narażonej na niekorzystne warunki pogodowe występujące podczas zimowych miesięcy w Szwajcarii. Antena jest idealna dla szerokiej gamy aplikacji, w tym obszarów o słabym sygnale danych, w celu poprawy wydajności w obszarach miejskich i wiejskich."
Antena XPOL-2 v2 jest kompatybilna z sieciami 4G/LTE oraz 2G/3G i może pracować w szerokim zakresie częstotliwości 698Mhz-2700Mhz, spełniając wymagania wielu operatorów sieci w różnych krajach. "Poynting Antennas ma wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu anten dla komunikacji i transferu danych, które opracowane są specjalnie m.in. dla aplikacji w tunelach oraz aplikacjach wydobywczych. Anteny te działają w niebezpiecznych środowiskach górniczych i w tunelach, gdzie wymagana jest wydajność oraz bezpieczeństwo. Do obsługi 250 pociągów (200 pociągów towarowych, 50 pociągów pasażerskich) przejeżdżających przez tunel z prędkością do 200 km/h inżynierowie i operatorzy tunelu muszą być w stanie dostarczyć płynną i nieprzerwaną komunikację w celu zarządzania ruchem.